Sunday, December 24, 2017

Kerja Kosong Partime Malam - Idea menjadi realiti

Memang la siapa yang nak jadi susah kan ? tambahan cabaran ekonomi dan kehidupan semakin mencabar sekarang ni dan faktor umur pula kian meningkat jadi apa la sangat yang dapat di lakukan ketika ini, tiba-tiba teringat balik idea kerja kosong partime malam yang pernah difikirkan satu ketika dulu telah menjadi menjadi realiti sekarang ni iaitu saya telah menjadi seorang runner/rider makanan di sebelah malam.

Sebelah malam biasanya ramai orang nak berehat dan dia orang bukan lagi nak masak-memasak waktu ni dan dia orang nak mudah jer, jadi kita bolehlah ambil peluang untuk sediakan apa yang mereka mahukan dan hantar jer makanan yang dia orang pesan terus ke pintu rumah dia orang, surelah dia orang happy dan kita pun mestilah happykan sebab boleh dapat sedikit untung dari dia orang ni. Idea kerja kosong partime malam yang kami buat ni tersangatlah menarik, rezeki semua dari Allah cuma kita kena usaha saja, kalau harapkan gaji dulu memang tak cukup jadi ni sajala kerja yang kami mampu buat waktu malam dan tak sangka ada juga permintaannya
.

Mesti ada yang bertanya tentang idea kerja kosong partime malam yang kami buat ni jual dan hantar makanan apa kan ? isteri buat kek jer, saya yang cari pelanggan melalui Facebook dan saya yang akan buat penghantaran terus kepada pelanggan samada di tempat kerja ataupun di rumah mereka, saya runner biasanya lepas waktu magrib sampai jam 10.30 malam... siang pun ada juga tapi biasanya sebelah pagi antara 9.00 pagi ker 11.30 pagi, waktu petang pula kalau tak sibuk saya akan hantar antara jam 3.00 petang ker 5.00 petang macam tu

Dah 5 tahun bergelumang hidup sebagai seorang food runner ni, sekarang dah buat fulltime sebab senang sikit nak handle dan adala masa untuk ambil dan hantar anak sekolah, cuma kadang-kadang tu rasa juga penatnya tapi berbaloi la sebab betul-betul menggunakan tulang empat kerat ni. Insyallah nanti saya ceritakan lagi berapa yang saya dapat setelah menjadi seorang food runner ini jika diizinkan .. apapun sekali lagi terima kasih atas
idea kerja kosong partime malam dari cetusan hati ini..


jumpa lagi..

kerja kosong partime malam
image source : rabobank.com

No comments:

Post a Comment