Tuesday, December 25, 2018

Pinjaman Wang Berlesen Melayu ?

Semalam lepak dengan kawan-kawan lama dekat kedai mamak. Dalam asyik sembang-sembang tu saya terperasan ada premis pinjaman wang berlesen berdekatan kedai mamak yang kami tengah lepak ni. Saya tanya kat kawan, mesti tauke dia berbangsa cina kan ? kawan cakap mestilah takan melayu kot. Terus saya buat lawak apa kata kita bukak kedai dan tulis letak kat signboard tu Pinjaman Wang Berlesen Melayu ? kawan-kawan saya kat situ semua pakat-pakat gelak. hehe

Dia orang kata ada ka orang melayu buat bagi pinjam duit ni, setahu saya macam takdak , tak tahula kat tempat anda ada tak Along melayu yang bagi pinjaman wang berlesen melayu ini. kot kalau kongsila info kat bahagian komen nanti yer.

Apapun hati-hati la kalau nak buat pinjaman wang berlesen melayu ini ya. tak kirala apa bangsa yang buat sekali pun ia tetap ada risikonya yang tersendiri. lebih baik tak payah pinjam dengan along ni tau. Apa kata kita pi jumpa YB kawasan kita dan minta pertolongan daripada mereka mana tahu rezeki Allah pasti tolong. Insyallah


image source : eratuku.com

No comments:

Post a Comment